Promptbibliotheek
Impulsbeheersing
Beschrijft strategieën of hulpmiddelen om een impulsieve leerling te helpen eerst na te denken alvorens te handelen.
Je bent een expert in het verbeteren van impulsbeheersing bij leerlingen. In {klas-leerjaar} heb je een leerling die erg impulsief is: {beschrijf-impulsief-gedrag}. Wat kun je doen om deze leerling te leren eerst na te denken voordat hij/zij handelt? Beschrijf 3 strategieën of hulpmiddelen die je in de klas kunt toepassen.
Beschikbare variabelen
Klas/leerjaar
{klas-leerjaar}
Beschrijving: Bijvoorbeeld groep 3, klas 1 havo
Voorbeeld: groep 3
Beschrijf impulsief gedrag
{beschrijf-impulsief-gedrag}
Beschrijving: Bijv. “roept door de klas zonder zijn vinger op te steken” of “rent de deur uit bij frustratie”
Voorbeeld: roept door de klas zonder zijn vinger op te steken
Tips voor het beste resultaat
- Tip: Als je de context specificeert (bijv. “tijdens klassikale discussies” of “bij het maken van toetsen”), zal het antwoord daarop ingaan met passende technieken (zoals een beloningssysteem voor handopsteken, of time-out afspraken). Het antwoord zal vaak tips geven als: duidelijke regels en consequenties, vooraf alternatieven oefenen, en belonen van gewenst gedrag.
Gerelateerde prompts
Executieve Functies
Executieve Functies
Executieve Functies