Promptbibliotheek

Interventies plannen

Beschrijft hoe een docent op basis van toetsdata gerichte interventies kan plannen voor leerlingen die achterblijven op een leerdoel.

Prompt

Je bent een expert in opbrengstgericht werken. Een docent ziet in de toetsdata dat enkele leerlingen achterblijven op {leerdoel}. Hoe kan hij op basis van deze gegevens gerichte interventies plannen? Beschrijf hoe hij een interventie kiest (bijv. bijles, herinstructie, extra oefening) en hoe hij het effect ervan monitort.

Beschikbare variabelen

  • Leerdoel

    {leerdoel}

    Beschrijving: Het specifieke leerdoel of onderwerp waarop leerlingen achterblijven.

    Voorbeeld: begrijpend lezen niveau 2

Tips voor het beste resultaat

  • Optimalisatietip: U kunt ook aangeven hoeveel leerlingen het betreft of welke resultaten ze behaalden (bijv. "slechts 30% van de klas haalt de norm op breuken delen"). De AI kan dan de urgentie inschatten en iets zeggen over groepsgewijze vs. individuele interventies.

Wij werken samen met o.a. de volgende partners:

Noordhoff Academy
LeerGewoonte
Montessori College Aerdenhout
Word ook partner!