Promptbibliotheek

Contentcreatie

Bedenkt een plan of toolkit om contentcreatie en -deling onder docenten te bevorderen, inclusief tools, richtlijnen, training en motivatie.

Prompt

Je bent een coördinator digitale didactiek die docenten wil ondersteunen bij het ontwikkelen en delen van educatieve content. {huidige-situatie}. Bedenk een plan of toolkit om contentcreatie en -deling te bevorderen: hoe docenten gestimuleerd en gefaciliteerd worden om kwalitatieve lescontent te creëren (bijvoorbeeld video's, interactieve oefeningen, lesplannen) en deze met elkaar te delen. Geef aan welke tools, richtlijnen of trainingen hiervoor beschikbaar gesteld kunnen worden. Houd rekening met {verschillen-in-digitale-vaardigheid} en {manieren-om-docenten-te-motiveren} in je plan.

Beschikbare variabelen

  • Huidige situatie

    {huidige-situatie}

    Beschrijving: Beschrijf de huidige situatie.

    Voorbeeld: docenten maken wel materiaal maar delen dit weinig, of sommigen zijn onzeker in digitale contentcreatie

  • Verschillen in digitale vaardigheid

    {verschillen-in-digitale-vaardigheid}

    Beschrijving: Verschillen in digitale vaardigheid.

    Voorbeeld: een paar ICT-experts maar ook docenten die alleen basis ICT-vaardigheden hebben

  • Manieren om docenten te motiveren (bv. erkenning of tijd)

    {manieren-om-docenten-te-motiveren}

    Beschrijving: Manieren om docenten te motiveren.

    Voorbeeld: erkenning of tijd

Tips voor het beste resultaat

  • Leg uit wat er nu gebeurt en wat het probleem is.
  • Geef aan hoe digitaal vaardig de gemiddelde docent is.
  • Noem wat docenten zou aansporen om mee te doen.

Wij werken samen met o.a. de volgende partners:

Noordhoff Academy
LeerGewoonte
Montessori College Aerdenhout
Word ook partner!